ZARZĄDZENIE NR 59/2021 BURMISTRZA OPOCZNA
z dnia 25 marca 2021 r.
w sprawie zmiany Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130 000,00 zł netto w Urzędzie Miejskim w Opocznie.
Na podstawie art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn.zm.), zarządza się co następuje:
§ 1. W Załączniku do Zarządzenia Nr 05/2021 Burmistrza Opoczna z dnia 04.01.2021 r. tj. w Regulaminie udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130 000,00 zł netto w Urzędzie Miejskim w Opocznie, wprowadza się następujące zmiany:
1. § 1 ust. 2 pkt 3 otrzymuje następujące brzmienie:
„3) Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.)”,.
2. § 3 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie:
„1. Przed wszczęciem procedury udzielenia zamówienia publicznego komórka wnioskująca szacuje z należytą starannością wartość zamówienia, w szczególności celem ustalenia czy istnieje obowiązek stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych”..
3. § 3 ust. 7 otrzymuje następujące brzmienie:
„7. W przypadku wykonywania zamówienia przez Wykonawcę będącego osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, całkowitą wartość zamówienia stanowią koszty zatrudnienia Wykonawcy przez Zamawiającego, powiększone o koszty Zamawiającego wynikające z zawartej umowy”..
4. § 4 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:
„4. Zamówienia, o wartości netto powyżej kwoty 1.000,00 zł i nieprzekraczającej kwoty 5.000,00 zł netto odbywają się poprzez nabycie przedmiotu zamówienia przez każdą Komórkę wnioskującą indywidualnie, po uprzednim rozeznaniu cenowym rynku w formie telefonicznej, mailowej, ustnej oraz w oparciu o pisemne „Zlecenie Zamówienia akceptowane przez osobę kierującą Komórką wnioskującą przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy/Głównego Księgowego i zatwierdzeniu przez Kierownika Zamawiającego”.
5. § 5 ust. 4 otrzymuje następujące brzmienie:
„4. Do wniosku o udzielenie zamówienia Komórka wnioskująca załącza:
a) opis przedmiotu zamówienia zatwierdzony przez osobę kierującą Komórką wnioskującą,
b) postanowienia do umowy o zamówienie,
c) kserokopia dokumentacji z szacowania wartości zamówienia,
d) w uzasadnionych przypadkach listę potencjalnych Wykonawców do których ma być przekazane
zapytanie ofertowe.”.
6. § 5 ust. 9 otrzymuje następujące brzmienie:
„9. Zamawiający przekazuje zapytanie ofertowe co najmniej 3 potencjalnym Wykonawcom - w jednej z wybranych form: e-mailem, pisemnie lub osobiście- zachowując dowody jego nadania lub przekazania; lub zamieszcza zapytanie ofertowe na stronie internetowej Zamawiającego.”.
7. § 5 ust. 14 otrzymuje następujące brzmienie:
„14. Po otrzymaniu ofert od Wykonawców, pracownicy Wydziału Zamówień Publicznych - dokonują otwarcia ofert.”.
8. W § 5 po ust. 18 dodaje się ust. 19, o następującym brzmieniu:
„19. Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o uzupełnienie brakujących dokumentów lub o złożenie wyjaśnień dotyczących oferty.”.
9. W § 5 po ust. 32 dodaje się ust. 33 o następującym brzmieniu:
„33. Wydział Funduszy Europejskich może samodzielnie przeprowadzić procedurę, o której mowa w niniejszym paragrafie, z zachowaniem postanowień Regulaminu.”.
10. § 6 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie:
„1. Zamawiający może udzielić zamówienia z pominięciem Regulaminu, w przypadku:
1) zakupu paliwa do samochodów służbowych Urzędu Miejskiego, Straży Miejskiej, Ochotniczej Straży Pożarnej oraz paliwa do urządzeń typu kosiarka (w tym także na bieżące utrzymanie boisk sportowych),
2) usług w zakresie przeglądów technicznych oraz napraw samochodów służbowych Urzędu Miejskiego, Straży Miejskiej oraz Ochotniczej Straży Pożarnej,
3) zamówień związanych z bieżącym utrzymaniem strażnic i pojazdów Ochotniczej Straży Pożarnej w celu zapewnienia gotowości bojowej,
4) zamówień artykułów spożywczych na potrzeby Rady Miejskiej, pracowników Urzędu Miejskiego i Straży Miejskiej,
5) usług i zakupów nagłych w przypadku awarii sprzętu, urządzeń, instalacji wodno - kanalizacyjnej i elektrycznej, dokonywanych dla Urzędu Miejskiego, Straży Miejskiej i Ochotniczej Straży Pożarnej,
6) robót budowlanych, których potrzeba wykonania wynika z działań siły wyższej,
7) możliwości realizacji zamówienia tylko przez jednego Wykonawcę,
8) zakupów i usług w ramach środków ZFŚS,
9) zakupu biletów na przejazdy pracowników Urzędu Miejskiego,
10) usług hotelarskich i restauracyjnych,
11) usług prawniczych świadczonych przez zewnętrzne kancelarie prawne i innych wyspecjalizowanych usług, w szczególności eksperckich i doradczych,
12) zakupu oprogramowania komputerowego i licencji na korzystanie z programów komputerowych oraz ich przedłużania, a także aktualizacji, usług serwisowych oraz dodatkowych abonamentów związanych z funkcjonowaniem oprogramowania komputerowego,
13) działalności promocyjnej, artystycznej i twórczej tj. media, projekty graficzne, zamówienia prądowe, zabezpieczenia prądowe, wystawy, widowiska, koncerty, występy wokalne, konkursy, zakup nagród, obsługa medyczna, ochrona itp.,
14) zamówień związanych z organizacją imprez sportowych,
15) szkoleń, edukacji, konferencji, seminariów,
16) dostawy prasy, publikacji książkowej,
17) usług prasowych,
18) zakupu kwiatów, wiązanek, zniczy,
19) zakupu statuetek, medali, pucharów, prezentów, upominków i nagród okolicznościowych,
20) zamówień związanych z organizacją spotkań okolicznościowych dla pracowników, sołtysów, mieszkańców Gminy tj. spotkania wigilijne, wielkanocne itp.,
21) dokonywania drobnych prac remontowych i konserwacyjnych w budynkach stanowiących własność Gminy Opoczno oraz zakup materiałów do ich realizacji,
22) dokonywania prac związanych z bieżącym usuwaniem usterek i bieżącą eksploatacją na potrzeby funkcjonowania Urzędu Miejskiego oraz zakup materiałów do ich wykonania,
23) zamówień związanych z organizacją dla dzieci i młodzieży pozalekcyjnych zajęć z elementami profilaktyki, jako alternatywne formy spędzania czasu wolnego oraz zajęć sportowo- rekreacyjnych, edukacyjno- profilaktycznych i terapeutycznych, promujących zdrowy styl życia, skierowanych do mieszkańców Gminy Opoczno,
24) zakupu nawozów i trawy na bieżące utrzymanie boisk sportowych Gminy Opoczno;
25) przejazdów dzieci i młodzieży uczęszczających do szkół i przedszkoli Gminy Opoczno oraz zawodników reprezentujących Gminę Opoczno, na zawody sportowe,
26) udzielenia zamówienia gminnej spółce, pod warunkiem, że Gmina Opoczna posiada 100 % udziałów tej spółki,
27) jednokrotnego unieważnienia postępowania na podstawie § 5 ust. 30 pkt 1,
28) zamówień, których przedmiotem są dostawy lub usługi niezbędne do przeciwdziałania COVID-19.”.
11. § 7 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie:
„Z procedury objętej niniejszym Regulaminem wyłącza się zamówienia poniżej 130 000,00 zł netto realizowane w ramach programów finansowanych lub współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w przypadku gdy jest to uzasadnione warunkami realizacji projektu.”.
§ 2. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Opoczna
Dariusz Kosno