Urząd Miejski w Opocznie

ZARZĄDZENIE NR 59/2021 BURMISTRZA OPOCZNA 
z dnia 25 marca 2021 r. 
w sprawie zmiany Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130 000,00 zł netto w Urzędzie Miejskim w Opocznie.

Na  podstawie  art. 33 ust. 1 i 3  ustawy  z dnia  8 marca  1990 r.  o samorządzie  gminnym  (t.j.  Dz. U.  z 2020 r. poz. 713 z późn.zm.), zarządza się co następuje:

§ 1. W  Załączniku  do  Zarządzenia  Nr 05/2021  Burmistrza  Opoczna  z dnia  04.01.2021 r.  tj.  w Regulaminie udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130 000,00 zł netto w Urzędzie Miejskim w Opocznie, wprowadza się następujące zmiany: 


1.   § 1 ust. 2 pkt 3 otrzymuje następujące brzmienie: 
„3)  Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.)”,. 


2.   § 3 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie: 
„1. Przed  wszczęciem  procedury  udzielenia  zamówienia  publicznego  komórka  wnioskująca  szacuje z należytą  starannością  wartość  zamówienia,  w szczególności  celem  ustalenia  czy  istnieje  obowiązek stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych”.. 


3.   § 3 ust. 7 otrzymuje następujące brzmienie: 
„7. W przypadku wykonywania zamówienia przez Wykonawcę będącego osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, całkowitą wartość zamówienia stanowią koszty zatrudnienia Wykonawcy przez Zamawiającego, powiększone o koszty Zamawiającego wynikające z zawartej umowy”.. 

4.   § 4 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie: 
„4. Zamówienia,  o wartości  netto  powyżej  kwoty  1.000,00 zł  i nieprzekraczającej  kwoty  5.000,00 zł netto  odbywają  się  poprzez  nabycie  przedmiotu  zamówienia  przez  każdą  Komórkę  wnioskującą indywidualnie,  po  uprzednim  rozeznaniu  cenowym  rynku  w formie  telefonicznej,  mailowej,  ustnej  oraz w oparciu  o pisemne  „Zlecenie  Zamówienia  akceptowane  przez  osobę  kierującą  Komórką  wnioskującą przy  kontrasygnacie  Skarbnika  Gminy/Głównego  Księgowego  i zatwierdzeniu  przez  Kierownika Zamawiającego”. 

5.   § 5 ust. 4 otrzymuje następujące brzmienie: 
„4. Do wniosku o udzielenie zamówienia Komórka wnioskująca załącza: 
a) opis przedmiotu zamówienia zatwierdzony przez osobę kierującą Komórką wnioskującą, 
b) postanowienia do umowy o zamówienie, 
c) kserokopia dokumentacji z szacowania wartości zamówienia, 
d) w  uzasadnionych  przypadkach  listę  potencjalnych  Wykonawców  do  których  ma  być  przekazane 
zapytanie ofertowe.”. 

6.   § 5 ust. 9 otrzymuje następujące brzmienie: 
„9. Zamawiający przekazuje zapytanie ofertowe co najmniej 3 potencjalnym Wykonawcom - w jednej z wybranych form: e-mailem, pisemnie lub osobiście- zachowując dowody jego nadania lub przekazania; lub zamieszcza zapytanie ofertowe na stronie internetowej Zamawiającego.”. 

7.   § 5 ust. 14 otrzymuje następujące brzmienie: 
„14. Po  otrzymaniu  ofert  od  Wykonawców,  pracownicy  Wydziału  Zamówień  Publicznych  -  dokonują otwarcia ofert.”. 

8.   W § 5 po ust. 18 dodaje się ust. 19, o następującym brzmieniu: 
„19. Zamawiający  może  zwrócić  się  do  Wykonawcy  o uzupełnienie  brakujących  dokumentów  lub o złożenie wyjaśnień dotyczących oferty.”. 

9.   W § 5 po ust. 32 dodaje się ust. 33 o następującym brzmieniu: 
„33. Wydział  Funduszy  Europejskich  może  samodzielnie  przeprowadzić  procedurę,  o której  mowa w niniejszym paragrafie, z zachowaniem postanowień Regulaminu.”. 

10.  § 6 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie: 
„1. Zamawiający może udzielić zamówienia z pominięciem Regulaminu, w przypadku: 
1) zakupu paliwa do samochodów służbowych Urzędu Miejskiego, Straży Miejskiej, Ochotniczej Straży Pożarnej oraz paliwa do urządzeń typu kosiarka (w tym także na bieżące utrzymanie boisk sportowych), 
2) usług w zakresie przeglądów technicznych oraz napraw samochodów służbowych Urzędu Miejskiego, Straży Miejskiej oraz Ochotniczej Straży Pożarnej, 
3) zamówień  związanych  z bieżącym  utrzymaniem  strażnic  i pojazdów  Ochotniczej  Straży  Pożarnej w celu zapewnienia gotowości bojowej, 
4) zamówień  artykułów  spożywczych  na  potrzeby  Rady  Miejskiej,  pracowników  Urzędu  Miejskiego i Straży Miejskiej, 
5) usług  i zakupów  nagłych  w przypadku  awarii  sprzętu,  urządzeń,  instalacji  wodno  -  kanalizacyjnej i elektrycznej, dokonywanych dla Urzędu Miejskiego, Straży Miejskiej i Ochotniczej Straży Pożarnej, 
6) robót budowlanych, których potrzeba wykonania wynika z działań siły wyższej, 
7) możliwości realizacji zamówienia tylko przez jednego Wykonawcę, 
8) zakupów i usług w ramach środków ZFŚS, 
9) zakupu biletów na przejazdy pracowników Urzędu Miejskiego, 
10) usług hotelarskich i restauracyjnych, 
11) usług prawniczych świadczonych przez zewnętrzne kancelarie prawne i innych wyspecjalizowanych usług, w szczególności eksperckich i doradczych, 
12) zakupu oprogramowania komputerowego i licencji na korzystanie z programów komputerowych oraz ich przedłużania, a także aktualizacji, usług serwisowych oraz dodatkowych abonamentów związanych z funkcjonowaniem oprogramowania komputerowego, 
13) działalności promocyjnej, artystycznej i twórczej tj. media, projekty graficzne, zamówienia prądowe, zabezpieczenia  prądowe,  wystawy,  widowiska,  koncerty,  występy  wokalne,  konkursy,  zakup  nagród, obsługa medyczna, ochrona itp., 
14) zamówień związanych z organizacją imprez sportowych, 
15) szkoleń, edukacji, konferencji, seminariów, 
16) dostawy prasy, publikacji książkowej, 
17) usług prasowych, 
18) zakupu kwiatów, wiązanek, zniczy, 
19) zakupu statuetek, medali, pucharów, prezentów, upominków i nagród okolicznościowych, 
20) zamówień  związanych  z organizacją  spotkań  okolicznościowych  dla  pracowników,  sołtysów, mieszkańców Gminy tj. spotkania wigilijne, wielkanocne itp., 
21) dokonywania  drobnych  prac  remontowych  i konserwacyjnych  w budynkach  stanowiących  własność Gminy Opoczno oraz zakup materiałów do ich realizacji, 
22) dokonywania  prac  związanych  z bieżącym  usuwaniem  usterek  i bieżącą  eksploatacją  na  potrzeby funkcjonowania Urzędu Miejskiego oraz zakup materiałów do ich wykonania, 
23) zamówień  związanych  z organizacją  dla  dzieci  i młodzieży  pozalekcyjnych  zajęć  z elementami profilaktyki,  jako  alternatywne  formy  spędzania  czasu  wolnego  oraz  zajęć  sportowo-  rekreacyjnych, edukacyjno-  profilaktycznych  i terapeutycznych,  promujących  zdrowy  styl  życia,  skierowanych  do mieszkańców Gminy Opoczno, 
24) zakupu nawozów i trawy na bieżące utrzymanie boisk sportowych Gminy Opoczno; 
25) przejazdów  dzieci  i młodzieży  uczęszczających  do  szkół  i przedszkoli  Gminy  Opoczno  oraz zawodników reprezentujących Gminę Opoczno, na zawody sportowe, 
26) udzielenia zamówienia gminnej spółce, pod warunkiem, że Gmina Opoczna posiada 100 % udziałów tej spółki, 
27) jednokrotnego unieważnienia postępowania na podstawie § 5 ust. 30 pkt 1, 
28) zamówień, których przedmiotem są dostawy lub usługi niezbędne do przeciwdziałania COVID-19.”. 
11.  § 7 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie: 
„Z  procedury  objętej  niniejszym  Regulaminem  wyłącza  się  zamówienia  poniżej  130 000,00 zł  netto realizowane w ramach programów finansowanych lub współfinansowanych ze środków zewnętrznych, w przypadku gdy jest to uzasadnione warunkami realizacji projektu.”.

§ 2. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Burmistrz Opoczna
Dariusz Kosno 

Załączniki do pobrania

  • pdf Nr_59_2021.pdf [200 KB] - ZARZĄDZENIE NR 59/2021 BURMISTRZA OPOCZNA z dnia 25 marca 2021 r. w sprawie zmiany Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130 000,00 zł netto w Urzędzie Miejskim w Opocznie.

Data wytworzenia: 2021-03-29 15:25 Autor: Burmistrz Opoczna Data publikacji: 2021-03-29 15:25 Osoba udostępniająca na stronie: Tomasz Stańczyk Data ostatniej modyfikacji: 2021-03-29 Osoba modyfikująca: Tomasz Stańczyk
Podmiot udostępniający informacje: Urząd Miejski w Opocznie Data stworzenia : 2011-02-04 10:03 Autor : Badura Dariusz Data publikacji : 2011-02-04 10:03 Osoba udostępniająca na stronie : opoczno@radgost.com Data ostatniej modyfikacji : 2021-09-20 13:19 Osoba modyfikująca : Piotr Oleksy